Veelgestelde vragen
Hier vind je alle antwoorden op de meest gestelde vragen over ons Škoda Privé Plan. We hebben alle informatie op één plek gebundeld, zodat je kan profiteren van een vlotte en transparante ervaring bij Škoda Financial Services. Staat jouw specifieke vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op, we staan klaar om samen naar jouw unieke situatie te kijken.
Over Privé Plan
Wat is het Škoda Privé Plan?
Waarom zou ik een lening bij Škoda Financial Services afsluiten en niet bij mijn reguliere bank?
Welke financieringsvormen zijn er?
Wanneer kom ik in aanmerking voor een Škoda Privé Plan financiering?
Welke modellen/uitvoeringen kan ik financieren?
Welke looptijden zijn mogelijk?
Kan het maandbedrag van het Škoda Privé Plan tijdens de looptijd nog wijzigen?
Waarvoor betaal ik bij mijn Škoda Privé Plan?
Ben ik vrij om te kiezen waar ik het onderhoud van de auto laat doen?
Is een Škoda Privé Plan financiering duurder dan een auto kopen?
Mogen anderen in de auto rijden?
Wat is de ‘slottermijn’?
Privé plan aanvragen
Hoe vraag ik een Škoda Privé Plan financiering aan?
Hoe maak ik met de KopieID app een veilige kopie van mijn rijbewijs?
Waarom raden jullie de KopieID app aan?
Welke documenten hebben jullie nodig om mijn aanvraag in behandeling te nemen?
Tekent mijn partner mee als ik een contract afsluit?
Welke opties/kleuren zijn mogelijk?
Kan ik een proefrit maken?
Moet ik een aanbetaling doen?
Kan ik mijn huidige auto ook inruilen?
Wat is de levertijd van de auto?
Waar haal ik de auto op?
Als ik op ‘’Aanvragen’’ klik, is de aanvraag dan definitief?
Tijdens de financiering
Kan ik een aflossingsschema opvragen?
Waar kan ik mijn saldo opvragen?
Einde financieringscontract
Wordt de auto na afloop van het Škoda Privé Plan mijn eigendom?
Mijn Škoda Privé Plan loopt af, wat moet ik doen?
Hoe wordt de hoogte van de opzeggingsvergoeding bepaald bij opzegging voor het einde van het contract?
Financieel
Als ik een Škoda Privé Plan afsluit, krijg ik dan ook te maken met de bijtelling?
Wat betekent een BKR-registratie en word ik daarvoor aangemeld bij het aangaan van een Škoda Privé Plan?
Wanneer kan ik mijn auto verkopen?
Wat als ik de auto meteen na de einddatum van mijn contract wil verkopen?
Mijn slottermijn is reeds geïncasseerd en ik wil de auto spoedig verkopen, wat nu?
Facturen
Betaal ik de rekening van mijn Škoda Privé Plan vooraf of aan het einde van iedere maand?
Mijn automatische incasso is niet gelukt. Wat kan ik doen?
Ik heb tijdelijke betalingsproblemen. Graag zou ik een betalingsregeling willen. Kunnen jullie mij helpen?
(Persoonlijke) wijzigingen
Ik ben gescheiden of uit elkaar gegaan en ik wil dat mijn ex-partner van de overeenkomst afgehaald wordt. Kan dat?
Wat gebeurt in geval van overlijden?
Kan ik mijn contract overzetten op naam van een ander persoon?
Ik ga verhuizen. Waar kan ik mijn adreswijziging doorgeven?
Mag ik tijdens de looptijd een andere (grotere) auto nemen?
Over de website
Waar vind ik de Algemene Voorwaarden van Škoda Financial Services?
Klachten
Ik heb een klacht. Waar kan ik dat indienen?